Tuesday, March 20, 2012

jangan di tilik lagi tangan ini

lunch bersama rakan...perut yg berkeroncong terus lena kekenyangan...mata mula menerawang berfantasi mencari kelembutan bantal untuk dijadikan persinggahan sang kepala..wow bestnya...dah makan sampai kenyang then tidur...

sepasang mata menelaah tapak tangan yang kononnya tersimpan beribu makna...kali ini kanan berkaitan "rumah tangga" dan kiri "kesihatan". memang di akui, ada kata laluan di tapak tangan, antara tau dan tidak @ sahih dan palsu.

"AWAK KAHWIN LAMBAT"
"AWAK BANYAK KECEWA, SATU TAHAP HUBUNGAN AWAK MEMANG INTIM TAPI AKAN KECEWA JUGA"
"AKHIRNYA AWAK TETAP JUMPE MR. RIGHT JUGA"

urm..! tak tau nak dirungkaikan macam mana lagi..bukan nak kata percaya atau tahyul, tapi semua ni da ibarat macam iklan untuk telinga saja..cuma satu kajian hasil manusia, hypotesis yang dicipta dari pemikiran, tapi hakikatnya tuhan penentu segalanya.

barisan ayat sudah disusun "saya sudah putus asa". putus asa dengan hiburan dunia yg kadang kilauannya kian bersinar dan kadang malap tidak kelihatan lagi. cita-cita yg dulunya ingin berkahwin awal makin menjunam perlahan2...niat itu masih ada, tapi memandangkan keadaan tidak memberi jalan yang jelas jadi saya hanya mengikut haluan.

rindunya dekat kehidupan dulu...kalau dulu, bila aku ketawa hati aku pun ketawa..berbeza dengan sekarang..raut wajah ceria belum tentu hatinya melonjak keriangan...

No comments:

Post a Comment