Sunday, March 17, 2013

Usah Sombong..Solat Ishtikharahlah Umatku

dalam sedang kepala bercelaru,, chatting dan bertanya pd kawan2 lincah padaku...untuk berkongsi penyelesaian atau meminta pandangan...

"umu, jgn sombong dengan tuhan, tuhan tu dah bagi jalan pada kita utk wat sembahyang isthikharah untuk setiap yg diluar kemampuan kita dalam mencari penyelesaian"

akhirnya aku mengambil langkah untuk melakukan solat sunat 2 rakaat ini.. ya! aku sukar utk membuat pilihan yg cenderungnya jauh dari fakta dan dekat dgn subjektifnya keadaan... ya! kerana aku tidak berani membuat keputusan, aku harus,,, ya! aku harus mengerjakan solat ini...

tiga hari berturut aku melakukannya...disarankan tiga hari atau tujuh hari berturut... aku terjumpa sign.. sign sign sign..n aku tetap ingin mencuba utk melanjutkan selama 7 hari... utk mengelakkan respon nya ter effect dari kehidupan harian di siang hari... atau permainan syaitan...

tapi kenapa...kenapa aku terberitahu pada org lain ape yg aku alami dalam sign ishtikharah itu... aku kurang gemar memberi tahu setiap butir yg peribadi pada ku kepada org lain wlu pun org nya rapat pada ku...

dah terlepas kata, tak de nye nk rewind2 lagi...
dah..skrg fokus pda hari lanjutan solat ini...

jangan diwas-waskan pada apa yg ditunjuk...pd cara tuhan memberi pilihannya utk yg kita hajatkan...
insyalah jauh dari tipu muslihat syaitan... tidur dalam keadaan berwuduk insyalah..

AMIN YA RAB..TUHAN MAHA MENGETAHUI SETIAP APA YG TERJADI, DIA PEMUDAH SEGALA KESUKARAN..

No comments:

Post a Comment