Wednesday, January 5, 2011

suapan seni seketika

kelmarin aku ke perpustakaan bersama rakan sekelas aku sementara menantikan kelas selanjutnya pada waktu tengahari. buku GALERI ILMU menjadi santapan aku yg mana tajuk mukanya ialah HARGA SEGULUNG IJAZAH sebagai penyeri buku itu.

sedang aku membelek-belek sedikit isi perut buku itu, aku dapati ianya sesuai benar untuk dijadikan bahan bacaan para siswa dan siswazah. sesuai juga untuk dijadikan sebagai hadiah buat kawan seperjuangan.

terselit satu coretan sajak yg bertajuk KAKTUS BUAT SAHABAT.. aku tidak berapa pasti dengan tajuknya tapi yg pasti kaktus itu ialah pemberian seorang sahabat kepada sahabatnya yang lain sebagai simbol penghargaan. tapi buat kawan-kawan ku sekalian, aku tak punya sebarang sajak buat kamu semua, tapi yang pasti aku masih simpan gulungan-gulungan sokongan buat kamu semua dikala memerlukan. jika aku senyap membisu tidak bermakna aku lari dari kau sahabat ku, tapi percayalah tidak ku lupa siapa sahabat ku.

No comments:

Post a Comment