Tuesday, September 9, 2014

Aku si perempuan pencetus masalah

please jangan create problem lagi ye.
please jangan create problem lagi ye
please jangan create problem lagi ye.

banyak jugak la perkataan ni keluar dari mulut orang yang point kan pada aku. faham tak maksudnya. maksudnya di sini "aku ni manusia yang menimbulkan masalah, isu dll yg berkaitan.

tapi rasanya mulut aku ni tak lah keluarkan perkataan :
"please jangan create problem lagi ye"

nampakan kat situ, aku ni orang yang create masalah tapi orang lain tak create masalah.
kadang aku cuma menunjukkan pendapat aku, atau mengekspresikan perasaan aku.  tapi dek kerana penerimaan atau darjah kesefahaman berbeza dan orang tak setuju dengan aku, akhirnya di hujung terdengar :

"please jangan create problem lagi ye"

walau pon aku rasa aku tak cetuskan permasalahan, aku tetap beralah, mengalah... mengalahlah... tak apa pada aku kalau aku mengalah, hati aku ni boleh refresh semula...mula-mula sentap, kemudian hilang sentap tu.

tu juga menyebabkan aku nak berhati-hati dalam percakapan. lebih baik rasa nya kurang kan bercakap. tapi bila aku tak banyak cakap mulalah orang kata aku ni berubah...tak suka dengan tingkah laku aku macam ni dll. tak ape, aku mengalah.

macam boleh wujudkan equation/formula lah kes aku ni. apa kata aku try wat equation nye.

umu = problem maker

problem maker = mengalah

#umu = problem maker = mengalah.

ok..ape pon ikhlaskan hati...orang yg sabar always have the rewards. jomlah layan lagu "mengalah" sesuai utk orang yg sentap-sentap macam aku ni. memang best sangat bile i dpt title problem maker & best jugak solution nya i mengalah. Ok lah tu, orang yg wat salah, mestilah terima hukuman..hukuman i kene mengalah.

LAYAN SENDIRI DI
SEVENTEEN -SLALU MENGALAH 
http://www.youtube.com/watch?v=FlnytTiBiYA 

ps: i sentap but its ok coz im never mind 

No comments:

Post a Comment