Thursday, December 18, 2014

Jika Kamu Mencintai Sesuatu

Daku Amat Menyintai Mu

BELAJARLAH untuk kuat, sekalipun kau rasa tak mampu hadapi. Belajarlah untuk lepaskan duka, sekalipun kau rasa ia seringkali merabakkan jiwamu. Belajarlah untuk tersenyum, sekalipun kau rasa dunia tidak lagi berikan sebab untuk kau bahagia. Kau tanya aku, "bila akan aku temui bahagia?" aku jawab, "buka hati kau dan terima apa saja ujian yang mendugamu". Lepaskan apa yang tak mampu dicapai dek tangan dan didikah dirimu, untuk tetap bertahan walau apa pun. Dunia tempat berpenat..akhirat kau akan berehat.

Jika Kamu Mencintai Sesuatu...zahirkan keikhlasan
Cintamu berbalas atau tidak kau tidak rugi apa-apa

Jika kau mencintai sesuatu atau seseorang...zahirkan keikhlasan tanpa harap apa-apa balasan. Jika cintamu disambut, kau beruntung memiliki cinta yang sejati. Namun sekiranya cinta yang diberi tidak berbalas, kau tetap tidak rugi apa-apa. Inilah KUASA KEIKHLASAN!

***************************************************************
***************************************************************

Terkadang aku melihat hubungan aku indah, tersangat indah. Element kasih sayang terpamer bersama tolak ansur, kejujuran, kepercayaan,,, namun dek kerana silap aku (penipuan walau sekecil font 8) tetap memberi impak dan aku terkesima.

Melihat perkara ini berlaku, baik untuk tidak melatah terlalu awal. Asam garam mesti ada dalam hubungan, takan selalunya semanis madu. Tak semua dugaan itu menyusahkan, adakala itu sumber kekuatan untuk lebih mendalami nilai perhubungan. 


***************************************************************
***************************************************************

Perkara yang buruk macam ni bukan pertama kali untuk aku hadapi. Andai tertulis di Luh Mahfuz untuk aku, aku terima. Hidup tak perlu ber"selfish" ... menghargai apa yang dihadiahkan untuk diri sendiri itu lebih bernilai dari meratapi sesuatu yang tiada manfaat.



No comments:

Post a Comment